Kad bih poučavao vještinom
najboljih učitelja,
a ljubavi ne bih imao,
bio bih samo pametan govornik i simpatičan zabavljač.
I kad bih poznavao sve tehnike i ispitao mnoge metode,
i kad bih imao toliko obrazovanja da bih se osjećao kompetentnim,
a ne bih shvaćao način na koji moji učenici razmišljaju i osjećaju,
ne bi bilo dovoljno.
I kad bih provodio mnoge sate u pripremanju
Da bih postao napet i nervozan,
A ne bih imao ljubavi i razumijevanja
Za osobne probleme svojih učenika,
To još ne bi bilo dovoljno.
Učitelj koji ljubi je strpljiv, dobrostiv;
Ne sablažnjava se kad mu se ljudi povjeravaju;
Ne ogovara; ne obeshrabruje se lako;
Nije nepristojan,
Nego je uvijek svojim učenicima živi primjer
Dobrog načina života o kojem govori.
Ljubav nikad ne prestaje.
Programi? - Zastarjet će;
Metode? - Postat će staromodne;
Tehnike? - Bit će napuštene;
Jer, ograničeno je naše znanje,
I samo malo ga možemo predati svojim učenicima;
Ali ako imamo ljubavi,
Tada će svi naši napori postati stvaralački,
I naš utjecaj ostat će zauvijek
Prisutan u životima učenika.
A sada ostaju vještine, metode i ljubav,
to troje,
ali najveća je među njima ljubav.
Anonymous (Prema Prvoj poslanici Korinćanima)
Za učenike nižih razreda:
Čuvaj me…Čuvam te…- priprema za nastavu i igra bingo
Za učenike viših razreda
Facebook radionica - priprema za nastavu, listić, neobavezna uvodna anketa
Najčešći uzroci sukoba učitelja i učenika su:
Sukob između učitelja i učenika moguće je razriješiti tako da:
Svojim reakcijama i cjelokupnim ponašanjem u konfliktnim situacijama, učitelj najbolje pokazuje djeci kako se u sličnim prilikama moraju ponašati.
Praktični savjeti učiteljima u konfliktnim situacijama:
Pomoć pri smanjivanju sukoba kod učenika:
Postavljanje ciljeva koji omogućuju učeniku razvoj pozitivne slike o sebi
POGREŠKE UČITELJA KAO MJERNOG INSTRUMENTA
Vještine jasne komunikacije:
Razvijanje suradničkih odnosa:
Dobro razmislite prije nego što nekome
kažete ružnu riječ, ali nikada ne propustite
priliku reći nešto lijepo.
George Horace Lorimer