preskoči na sadržaj

Osnovna škola Petar Berislavić Trogir

Login
Tražilica

Kalendar rada škole

Upisi u 1. razred

Jelovnik

E-dnevnik

Sportski kutak

Upisi

E-lektira

Popis udžbenika i radnih materijala

Oglasna ploča
E lektira

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2012.

Ukupno: 613954
Ovaj mjesec: 3135
Danas: 3
Gostiju on-line

 

 

Bitka za sigurnost

Edukativni kutak
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Učenje ili mučenje
Autor: Ivana Kasalo, 22. 5. 2012.

TAJNE USPJEŠNOG UČENJA!!!!

 

 


Koliko vas za vrijeme pisanja domaće zadaće umjesto da je piše gleda kroz prozor, crta čovječuljke u bilježnicu ili jednostavno meditira gledajući u neku točku na zidu? Koliko vas reagira rečenicom „Škola je mučenje“ na podsjetnike roditelja da se uhvatite knjige?

Morate biti svjesni koliko god da  vi kritizirali školu ipak vas gradivo svejedno dočeka i prije ili kasnije morate ga svladati, stoga zašto sebi ne bi olakšali posao.

Najviše uspjeha nemaju oni najpametniji, pa čak ni oni koji najviše rade. Tko onda dobiva najviše ocjene? Oni koji znaju kako učiti! Ne samo da takvi učenici dobivaju više ocjene nego njihovi kolege, oni i nauče više u manje vremena i imaju više zadovoljstva u samom procesu učenja.

Kako sebi olakšati proces učenja?

Biti aktivan učenik:      

 

  • Tijekom nastave slušati što profesor govori, tražiti glavne ideje predavanja.
  • Brzo se sjeti što je s time povezano, razmišljaj što bi profesor iz toga mogao

            pitati. Posebno označi kada profesor kaže: "Ovo ću pitati" ili "Ovo je važno".

  • Prepisuj sve što je napisano na ploči čak i ako je zvonilo. Ako nešto ne stigneš

            zapisati pod odmorom zamoli nekog od učenika da ti posudi bilježnicu da

            prepišeš do kraja.

  • Ako je rečeno nešto što ne razumiješ, stavi oznaku upitnika te zamoli za dodatno objašnjenje.
  • Kada nastavnik ispituje druge učenike zapisuj pitanja koja postavlja jer će ti pomoći kod ponavljanja. Pokušavaj u sebi odgovoriti na njih da provjeriš svoje znanje.
  • Razmišljanje o prijateljima, problemima, ljubavi i sl. ostavi za neko drugo vrijeme. Na nastavi slušaj ono što se priča jer ćeš si tako uštedjeti vrijeme učenja kod kuće. Učenje na satu može skratiti vrijeme učenja kod kuće za 50%.

 

 

Organizirati sebi vrijeme:

  • Utvrdite koje vam je najbolje vrijeme za učenje. U to vrijeme učite    najteže i najvažnije gradivo. 
  • Svakog dana odredite prioritete što trebate učiti i strogo ih se držite. 
  • Kada uspješno završite planirani zadatak nagradite se izlaskom, druženjem ili čitanjem knjige.
  • Kada učite, izbjegavajte ometanja: obavijestite okolinu da učite, isključite telefon (javite se poslije učenja). 
  • Ako učite u skupini odredite točno zadatke pa će i zajedničko učenje biti učinkovitije. 
  • Ne prelazite često s predmeta na predmet. Koncentrirajte se dovoljno dugo na jedan predmet da u potpunosti usvojite definiranu cjelinu. 
  • Počnite učenje na vrijeme da izbjegnete otkriće da zadatak ne možete završiti na vrijeme. 
  • Uspostavite ravnotežu između učenja, društvenog i osobnog rada.  
  • Utvrdite najbolje okolnosti za učenje (da niste ometani, da niste u skučenom prostoru, da je sve na dohvat ruke (knjige, mape, olovke, ...), da vam je udobno (ne previše!). 
  • Postavite realne rokove za učenje da se ne dovedete u stresnu situaciju zbog kašnjenja.

 

Motivirati se:

  • Jedan od najvažnijih čimbenika kod učenja je motivacija. Uspješni učenici ne uče zato što se to očekuje od njih ili da bi udovoljili nekome drugome. Oni uče da bi udovoljili sebi. Uvijek traže bolje i učinkovitije načine rada. Imaju naviku postavljati određena pitanja. Uspješni učenici znaju kako čitati učinkovito, kako izvući najviše iz predavanja, kako razumjeti i zapamtiti gradivo i kako se pripremiti za ispit. No to su vještine kojima treba ovladati. Neki učenici spontano dođu do nekih metoda, a neke nadahnu izvrsni učitelji. Bili oni toga svjesni ili ne, u određenome trenutku oni su naučili učiti. Na sreću, svi to možemo.
  • Predočite si sve prednosti i radosti koje vas očekuju po završetku zadatka. Pomislite na radost koju ćete doživjeti nakon postizanja cilja.
  • Na primjer, zamisli ako učiš povijest, za koju mnogi kažu da im je dosadna, koliko tu možeš zanimljivih stvari saznati o nama - ljudima, upoznati svijet i život. Ako ti to baš i nije nešto, sjeti se da se ljudi koji više znaju bolje snalaze u životu! A često i više zarađuju. I osjećaju se snažno, zadovoljnije i sretnije!
  • Čak i kada ti se čini da nećeš uspjeti, ustraj! Nagovori sam  sebe!
  • Tko ne bi volio učiti brzo i efikasno, učiti i imati puno vremena za druge stvari? Nažalost, učenje zahtijeva puno energije, osobnog angažmana i vremena. Zato nam se ponekad čini da se ionako ne vrijedi truditi. Ponekad netko pomisli «Ionako ću dobit jedan» ili «Svejedno neću dobiti dobru ocjenu». Ili «Neću uspjeti, past ću razred.» Čim ti se pojavi slična ideja, prepoznaj ju! Znaj da ti to tvoj mozak šalje upozorenje koje je važno odmah pretvoriti u rečenicu: «Ustraj, ti to možeš!» ili   «Ja mogu postići sve što želim!» Govori si koliko god puta ti treba! I znaš što:
  •   Dokazano je da svatko može uspjeti u školi !!!!
  • Ponekad mislimo da drugi uče brže od nas i da «ja ništa ne mogu zapamtiti». No, ohrabrujuće je da što više učim, to bolje pamtim, jer nakon nekog vremena izvježbamo naše metode učenja i naviknemo učiti.Usredotočite  se  na  ono što  radite...
  • Budite uporni, odustati je lako.
  • Osim u rasporedu vremena, tajna uspjeha leži i u potpunom usredotočenju na ono što se radi u određenom trenutku.
  • Naučite odmah rješavati najteže zadatke. Naučite poredati aktivnosti prema važnosti te one najvažnije riješiti prve.
  • Kada ujutro uđete u školsku zgradu nemojte sa sobom unositi druge misli.
  • Dok ste tamo mislite o temama i sadržajima školskih satova.
  • Ne čekajte inspiraciju, započnite odmah s učenjem, možda i u dosadnom nađete nešto zanimljivo.
  • Pravilno iskoristite vrijeme koje vam je na raspolaganju i činite one stvari koje su za to vrijeme predviđene. Tako ćete izbjeći pretjerano mučenje bez postizanja cilja.

 

Zaboravi na fraze...

 

MENI SE NIKAD NE UČI

Budeš li čekao inspiraciju, možda ju nikad nećeš dočekati. Počni učiti bez

odgađanja. Kad jednom počneš učiti može se dogoditi da ti to i ne bude

tako teško i da te to što si naučio potakne na daljnje učenje. Bit će ti

lakše ako si napraviš plan i ako ga se pridržavaš.

 

TOGA IMA PUNO

Ponekad ti se čini da je gradiva koje moraš naučiti previše i da ti to

jednostavno ne možeš. Cijela lekcija može ti izgledati jako velika i teška i

čini ti se da će ju biti jako teško naučiti. To te može obeshrabriti i dovesti

do toga da odmah u startu odustaneš. No, ako ti je cilj naučiti prvi mali dio

lekcije, to ti neće izgledati tako teško. Dio po dio svakako možeš naučiti.

A kad naučiš, uspjeh će te potaknuti da prijeđeš na drugi dio. I tako ćeš malo

po malo naučiti cijelu lekciju.

Najčešći  izgovori  i  opravdanja

 

DOSADNO MI JE UČITI SAM

Čak i ako voliš učiti sam, ponekad je dobro učiti s nekim u paru ili skupini.

Rasprava o onome što se uči s drugom osobom može znatno olakšati stjecanje

znanja. Tvoj prijatelj u učenju možda ti može objasniti nešto što tebi nije jasno.

Isto tako, dok ti objašnjavaš njemu, možeš sam sebi razjasniti neke stvari.

Ponekad smo uvjereni kako nešto dobro znamo i kako smo naučili, ali tek kada

pokušamo nekoga drugoga naučiti, vidimo da baš i ne znamo tako dobro.

Zajedničko učenje djeluje i na tvoju motivaciju. Možda bi u jednom trenutku

prestao učiti jer ti je dosta svega, ali te prijatelj svojom upornošću može

potaknuti da nastaviš. Osim toga, u pauzama ti je manje dosadno nego kad si sam,

a razgovorom možeš ublažiti strah od ispitivanja.

 

KAKO  UČITI  IZ  UDŽBENIKA???

  • Prije početka

1. Vrijeme rada

     Planiraj vrijeme za učenje tako da na čitanje utrošiš od 45-50 minuta s malim pauzama. Kod dužeg učenja dolazi do gubljenja koncentracije i tada tvoje učenje postaje neučinkovito. Testiraj se kako bi utvrdio koliko prosječno stranica udžbenika možeš pročitati u razdoblju učenja od 45-50 minuta. Na taj način ćeš utvrditi koliko vremena ti treba za savladavanje određenog zadatka. Kada god je to moguće, nastoj učiti tijekom dana, u razdoblju kad imaš najbolju koncentraciju i postižeš najbolje rezultate.

2. Koncentracija

     Pronađi mjesto za učenje na kojem ćeš biti najmanje ometan. Neka to bude mjesto isključivo za učenje. Ono treba biti dobro osvijetljeno, oslobođeno svih stvari koje bi vam mogle odvlačiti pažnju i, naravno, bez buke ili drugih zvukova koji bi vas mogli ometati. Osiguraj sve potrebne sitnice i pomagala za učenje, npr.olovke u raznim bojama, papire za bilješke, naljepnice, sat, papirnate maramice, vodu i dr.

Čitanje

1.Prvo pogledaj lekciju

     Pročitaj uvodno poglavlje, naslove i podnaslove, kao i sažetak (ako postoji).

     pregledaj slike, tabele, grafove, grafikone, fusnote. Sve to traje samo nekoliko minuta. Cilj ovakvog “letimičnog” čitanja je da shvatiš o čemu se radi i uočiš bitne dijelove u lekciji.

2. Postavi pitanje 

      Pitaj se  o čemu govori lekcija i  što treba naučiti.  
Nakon što si pregledao, «preletio» lekciju, odgovori na sljedeća pitanja: Tko?, Kako?, Gdje?, Što?, Kada?, Zašto? Ako zatreba, slobodno se posluži udžbenikom da nađeš odgovore. Prisjeti se što od postojećeg znanja možeš s tim povezati, iskoristiti (bilo da si o tome čitao, gledao na TV-u).

Čitanje

3. Čitanje, označavanje i podcrtavanje

Tek nakon što si pregledao lekciju i shvatio o čemu se radi tj. odgovorio na pitanja, kreće se sve po redu čitati. Da bi ti to dobro išlo postoje jednostavni trikovi . Prvi su za bolju koncentraciju: obje noge trebaju biti na podu, u sobi nije prevruće, tvrda stolica je dobra pomoć za koncentraciju, čitajte što brže možete. Sljedeći trik je pronaći glavnu misao (to je

ono osnovno o čemu tekst govori).
Otkrij tajne svog pamćenja!  Odluči koji ti je način najzgodniji, da li ćeš čitati na glas, prepisivati lekciju ili ćeš pjevati gradivo.
Obojaj lekciju! Uvijek je dobro raditi na tekstu podcrtavanjem, zaokruživanjem glavnih datuma, ideja, rečenica. Možeš se služiti drvenim bojicama, markerima različitih boja. Boja se ili podcrtava samo ono što treba zapamtiti i ono što pri ponavljanju želiš uočiti na prvi pogled. Izaberi boje koje voliš!
Važno: samog sebe stalno podsjećati da želiš razumjeti i zapamtiti pročitano. Obavezno razjasni sve termine i činjenice, nemoj učiti napamet ono što ne razumiješ. Pitaj učitelja ako ne razumiješ   - to će shvatiti kao tvoje zalaganje!

4. Pamćenje
1.) Pamćenje vlastitim riječima: Kada si gotov s čitanjem podigni pogled s knjige i kaži svojim riječima što je pisac htio reći. Ponavljanjem vlastitim riječima poboljšavaš stupanj zapamćenosti. Nemoj učiti napamet!
2.) Pamti pisanjem bilješki sa strane: Pribilježi vlastite primjedbe o glavnim mislima, onom najvažnijem, uz rub stranice. Glasno izgovaraj misli.

  

5.Ponavljanje
Svaki put kad nešto naučiš trebao bi to odmah provjeriti . Tako ćeš spriječiti da isto zaboraviš već istog dana.
Ponavljanje je prepričavanje najvažnijeg svojim riječima i odgovaranje na pitanja iz udžbenika.
Ne moraš istu lekciju ponavljati svaki dan, ali ako ju ponoviš za 2 dana, za 8 dana i onda za 10-20 dana   (ili prije ako je test prije), na tom testu si sigurno pobjednik! Naime, istraživanja su pokazala da je zapamćivanje bolje ako isto gradivo ponavljamo u navedenim vremenskim razmacima.
Ova podjela je bitna. Nema svrhe pretjeranim štrebanjem u jednom trenutku pokušavati iznuditi uspjeh (pretjerano štrebanje može izmučiti, a možda baš zbog toga i ne voliš učenje).

 

ZAPAMTI!!!!

 

USREDOTOČI  SE  NA  ONO  ŠTO  RADIŠ!

 

Budi uporan, odustati je lako.

 

 

 

 

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju