Osnovna škola Petar Berislavić Trogir

Sportski kutak

Upisi

E-lektira

Popis udžbenika i radnih materijala

E lektira

Ispis statistike od 4. 9. 2012.

Gostiju on-line

Bitka za sigurnost

Novosti
Etnografski muzej
Autor: Ivana Kasalo, 23. 11. 2010.

Naš posjet Etnografskom muzeju u Splitu.

S nastavnicama iz vjeronauka Vesnom Barać i Gordanom Bekavac te knjižničarkom Katjom Šćurlom dogovorili smo obilazak Etnografskog muzeja u Splitu. Idemo gradskim autobusom,popularnom "trideset sedmom".Malo drndanja neće nam škoditi.Split je velik grad,ali smo brzo pred ulazom u muzej.

Etnografski muzej Split smješten je neposredno pored Peristila, središnjeg trga Palače, u zdanju koje  ima veliku kulturnu te povijesno-graditeljsku važnost. Ono po čemu je ovaj muzej jedinstven jest činjenica da se prostor muzeja nalazi na mjestu gdje su u 4. st. bile  spavaće sobe cara Dioklecijana.  Imali smo čast ući u najmanju crkvicu koja je smještena u prizemlju Muzeja, crkvu sv. Andrije de Fenestris iz VII. Stoljeća  koja je jedna od najstarijih crkvica u Dioklecijanovoj palači.

U Muzeju se nalaze vrijedne etnografske zbirke koje nam predočavaju nekadašnji život Splićana, otočana i težaka Dalmatinske zagore.

Na ulazu srdačno nas je dočekala voditeljica koja nam je pokazala izložbu. Saznali smo da su ljudi na našem području u  prošlosti živjeli u zajednicama. Odore su im bile lijepe i raskošne, a starine vrijedne.  Pogledali smo prezentaciju kojom je prikazan proces nastanka kruha. Sami smo izrađivali eko-kesice što nam se posebno svidjelo.

Upisali smo se u knjigu gostiju i dobili  razne karte grada.      Na putu kući počela je padati kiša pa su  nam naše eko vrećice dobro došle umjesto kišobrana. Nešto smo pojeli i popili,a onda opet drndanje u autobusu.

I tako se naše putovanje završava, a mi puni dojmova odlazimo u svoje domove.